הדרך שבה אנחנו עובדים- לא עובדת!

אנחנו מנסים לנהל זמן, אבל זמן הוא משאב מוגבל, ואין לנו באמת שליטה עליו.
אז איך בכל-זאת, ניתן להספיק יותר ע"י ניהול זמן נכון ויעיל?
ניהול הזמן שלנו הוא רק חלק מתוך מכלול גדול יותר של ההתנהלות שלנו ביום יום. יש מקום לנסות שיטות של ניהול זמן יעיל, על מנת לארגן טוב יותר את פעולות היום יום שלנו. המציאות היא שדווקא ההצמדות לכללים של ניהול זמן אפקטיבי, שלימדו אותנו עם השנים, הם אלו שמקשים עלינו לעמוד באמת ביעדי ניהול הזמן שהצבנו לעצמנו.

מדוע קשה לנו לנהל זמן יעיל ?

כשאנחנו מנסים לנהל זמן בצורה יעילה ולעמוד בכל המטלות והמשימות שהצבנו לעצמנו, אנחנו בדרך-כלל מתעלמים מהצרכים של הגוף שלנו.
התוצאה שמתקבלת בדרך כלל, היא שעל-אף הניסיון וההשתדלות לנהל את הזמן שלנו, הגוף שלנו מאותת לנו שיש לו גם את הצרכים ה"פנימיים" שלו, חוץ מלעמוד בכל אותם יעדים "חיצונים" הקשורים ליעדי ניהול הזמן שקבענו.

כשאנחנו מתעלמים מאותם צרכים פנימיים לאורך זמן, הדבר מוביל לתוצאות פחות ופחות טובות בכל הנוגע לניהול הזמן שלנו. דבר זה יוצר את פרדוקס ניהול הזמן היעיל : יעילות יתר, תוך התעלמות מהצרכים הגופניים שלנו, תגרום במוקדם או במאוחר, לכישלון בשיטות השונות המנסות להשיג ניהול זמן יעיל, והתוצאה שנקבל היא ירידה ביעילות וניהול זמן שאינו אפקטיבי.

בהמשך עמוד זה אני מביא מספר אספקטים של ניהול הזמן שלנו, וכיצד להפיק ממנו את המרב: ניהול זמן בעבודה, ניהול זמן בעבודה מהבית (מציאות שרבים חיים בה כיום) ובכלל- כיצד לנהל זמן נכון ויעיל.